miércoles, 17 de noviembre de 2010

Capítol 5 Personatges i Acróstics





I
Salvador Salla Solà
Demà és el teu aniversari

En fas 28
28 cicles de vida
28 primaveres, estius, tardors i hiverns

28 vegades que has anat sumant anys
per això vull enviar-te aquest escrit per tu,
el meu germà petit, però el més gran dels meus germans.
Per tu amb tot el meu cor.

Rínxols d’or entre els llençols del llit vestit
al meu coll agafat, i jo agafada a tu
corrent pels camps i els bosquets de pi
amb el vent sempre de cara
amb el vent d’Argençola dins.

Calces curtes i cos gran
gran com la teva pau
la pau que m’omple
molts cops
quan penso en tu.

Per més anys que passin
sempre et veuré paral·lelament infant
parlamenten gran
paral·lelament company

Ni que no estic amb tu
sempre em tens
ni que no et vegi ens veiem
els nostres petons i paraules
ens queden per sempre
amén.

Penso en la sort que tenim
d’haver-nos trobat aquí
per un altre cop compartir
tot el que la vida ens porti

Penso en com ens passa el temps
i en com ens canvia l’aspecte
però no l’aspecte interior
que és el que porta escalfor.

El vent d’Argençola a dins
em porta la teva música
i et veig tocant el trombó
en l’església il·luminada.

Aquell vent em porta els sons
i em porta  la teva mirada
i el saber que per sempre més
estarem junts en aquell aire.

Si tu ets gran
més gran és el teu cor
si tu ets gran
més gran és el teu nom
Salvador

Desitjo que siguis feliç
en cada moment de la vida
i que si algun cop et sent trist
sàpigues que en aquell vent
sempre hi tindràs una amiga.

Que vol saber-te escoltar
 acompanyant-te cada dia
que vol ser una part de tu
com tu li fas companyia

Estimat germà meu
la nineta dels meus ulls
el meu orgull
i temprança
el meu nord
la meva casa
el meu cap i el meu amor

Per que t’estimo
i respecto
per que t’enyoro i admiro
per que et necessito i trobo

Guarda el teu esperit de la vilesa
entén sempre al diferent
estima en cada vivència
en l’aire de l’experiència
que d’ella tu n’ets l’hereu.

Lluita sempre
com fins ara
per ser un home
ple d’amor
i que el seny que t’acompanya
no et deixi mai perdre el cor.

 Per que t’estimo
i respecto
per que t’enyoro i admiro
per que et necessito i trobo
felicitats Salvador.


II
Maria Montero

1 cor
2 petons
3 alegries
4 cançons
5 esperances
6 miracles
7 dies
8 infinits
9 poemes
10 desitjós
11 arbres
12 llunes
13 canvis
14 postes de sol
15 amistats
16 nens
17 salts
18 danses
19 poemes
20 tresors
21 papallones
22 gats
23 records
24 endevinalles
25 contes
26 amors
27 paraules dolces
28 regals
29 anys.
Felicitats cuca!

Acròstic per tu:

Moltes
Àguiles
Regals de pau
Increïble força
Amorosa

Muntanya sagrada
Oblida penes
Nostres cors salvatges
Trobaran el tresor
Entre els records
Robaran les flors
Originals i meravelloses, del jardí del paradís, per tu.





III
Mèlani

Potser el meu cos, no veus que t’acompanya
però el meu cor si, la meva essència si.

Potser de vegades no et sents estimada
però jo t’estimo,
per que t’he vist l’ànima.

Potser  molts cops, no entens la vida
però jo tampoc i malgrat això,
totes dues tenim esperança en el demà.

Potser un dia, l’oblit ens ompli el cor
però el temps,  ens haurà gravat una petjada
d’amor indestructible.

Avui tu allà i jo aquí
ballarem sota la lluna
i un fil d’or connectarà els nostres cors
amb una màgia profunda
com el teu mar estimat.

Aquest mar que sempre et rep
aquest mar que sempre et mira
que es mou com dansa eterna.
Ones que arriben i sospiren.
Aquest mar blau com els teus ulls.
Ulls on ens hem trobat, en un instant
 on la veritat surt
i  val per sempre.


IV
Montserrat
Bon dia nena meva,
felicito la vida, la teva , la nostre, la de tots els sers de l’univers.
Com sers son, els vents i les muntanyes.
Les fades com tu, i els follets del bosc.
L’esperit de les nostres pedres estimades
espero que et porti felicitat i amor preciós per tot.
Admiro el teu cor i la teva ànima
la teva bondat i la teva recerca de comprensió.
Felicitats nena meva,
tros de vida del meu cor
que el poder del teu nom et porti
tot el que necessitis
per omplir la teva vida
d’infinit, incondicional i immens
goig.

Acròstic per tu:

Muntanya sagrada
Olor de romaní
Nostre cor a les pedres
Totes teves
Sentiments d’amor
Estades màgiques
Rebels
Racons
Amoroses danses
Trencant les pors


V
Àlex López Cuadrado

Això és per tu
Lliure amor que m’acompanyes
Esperança
Xocolata dolça

Lliure amor que m’acompanyes
Orquídia  preciosa que he vist
Papallona del meu cor
Esperança
Ziga, zaga, dansa d’amor

Cuca meva, ets:
Un meravellós home, en la meva vida
Abans que marxi el dia
Donem, el que sempre em dones
Regalem la teva abraçada
Amorosa i càlida
Donem el teu somriure
On tu vius i m’acompanyes.

VI
Alberto Cordero

Albert 30

En el fons, del fons, del fons.
Allà on tan sols hi ets tu amb tu mateix
somiant o dormint
estimant o plorant.
La boira s’aixeca i et protegeix per sempre
o el sol brilla amb tota la intensitat imaginable.

En el fons, del fons, del fons
hi viuen els teus desitjós inconfessables
les teves pors de monstres infernals.
Allà on sempre hi fa el temps que tu vols
i les vies s’encadenen sense esforç
i plenes de plaers.

En el fons, del fons, del fons
no hi passa el temps
no ens fem grans
no perdem la innocència
ni la il·lusió.

Allà, en aquests paradís perdut
on tens el secret de com arribar-hi
allà viu la teva essència
i allà sempre... i exclusivament
és on et trobarem a tu.
 
VII 
Cati Cuadrado


Cançons
Amoroses
terres
Infinites

Curar-se
Unificada
Amb
Decisió
Recuperant la força
Admetent els errors
Donant la volta a la vida
Oblidant els mals records.


Hola princesa meva
espero que vagis recuperant-te
a poc a poc però amb força.
Aquesta tarda un repartidor de flors del “Navarro” ha trucat a casa
i m’ha portat un centre de plantes preciós
amb una orquídia una briessia i un ficus petitet,
tot ben posat dins d’un cub de vidre.

No hi havia remitent, ningú ho firmava i he pensat que segur que eren teves, per que a dins de la tarja posava: T’estimo.

Jo també t’estimo molt i desitjo que siguis feliç, que et posis bé i que ens vegem, i ens fem uns petons i unes abraçades.

una abraçada molt forta i els petons més dolços i rodons.






No hay comentarios:

Publicar un comentario